Monday 22 April 2013

[VIDEO] : Ribuan Rakyat Kelantan Berarak Bersama Calon BN. #TukarKelantan


Penamaan calon di Kelantan pada PRU13 mungkin telah mencatat sejarah tersendiri di negeri Cik Siti Wan Kembang apabila jumlah penyokong-penyokong BN yang berarak mengiringi calon-calon di bahagian masing-masing mendominasi setiap pusat penamaan calon di seluruh Kelantan.

Jumlah yang begitu ramai boleh dianggap sebagai manifestasi sokongan rakyat untuk menukar kerajaan PAS Kelantan selepas 23 tahun diperintah oleh parti itu.

Nisbah penyokong-penyokong BN pada hari penamaan calon berbanding penyokong-penyokong PAS boleh dikatakan 3:1 dan 2:1 di kebanyakan kawasan, dan seimbang di beberapa kawasan.

Benar jumlah penyokong-penyokong yang berarak pada hari tersebut tidak melambangkan jumlah sokongan rakyat kepada sesebuah parti. Namun ia menunjukkan BN Kelantan mempunyai jentera yang begitu hebat dan bersemangat.

PRU kali ini sudah pasti memberi kelainan kepada BN Kelantan kerana BN Kelantan dilihat lebih bersedia pada tahun ini berbanding tahun 2008.

Jika pada PRU sebelum ini ceramah-ceramah BN tidak mendapat sambutan, kali ini ceramah-ceramah BN mendapat sambutan luar biasa dan seringkali mengalahkan ceramah-ceramah PAS.

Tidak hairan jika penyokong-penyokong BN mampu mendominasi pusat-pusat penamaan calon kerana selama ini mereka telah menanti selama 23 tahun untuk melihat perubahan kuasa berlaku di Kelantan.

Dengan semangat gelombang merah, InsyaAllah Kota Darulnaim akan kembali ke tangan BN pada 6 Mei 2013 nanti.

Saksikan video sekitar penamaan calon PRU13. Gambar-gambar boleh dilihat di entry ini.

2 comments:

Anonymous said...

Semoga UMNO dapat membawa Islam sebenar ke Kelantan tanpa taksub dan takburr di kalangan umat Muhammad saw. Bantulah orang2 Kelantan kerana Allah...

Anonymous said...

Alhamdullilah... syukur.

CARI ARTIKEL LAMO

Hok Orang Ramai Baco!

ARTIKEL HOK SEBELUM NIE

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

SAMPAI BILO NOK TUNGGU PAS TUNAI JANJI?