Friday 5 April 2013

#TukarKelantan : Penyokong UMNO diserang dan ditetak penyokong PAS serta adik sendiri

Dato Dr. Awang Adek melawat mangsa

Belum pun kempen pilihanraya bermula, ketegangan sudah pun berlaku. Lebih aneh, ia berlaku di negeri Serambi Mekah di bawah pemerintahan PAS.

Seorang pemilik kedai, Azran Nawawi, 52 tahun dari Kampung Cabang 3 Melawi, Bachok ditetak oleh seorang penyokong PAS bersenjatakan parang sepanjang setengah meter yang datang bersama adik mangsa. Kejadian berlaku di Pos BN Cabang 3, Melawi pada 3 April lepas, jam 11.45 malam.

Dipercayai adik mangsa merupakan penyokong tegar PAS dan dia marah apabila abangnya membuka Pos BN di tanah milik ibu mereka.

Ketika kejadian, mangsa diarah menurunkan semua poster BN. Poster BN kemudiannya dipotong dengan pedang dan mangsa pula ditetak di bahu. Mangsa cedera di bahu dan menerima 13 jahitan.

Kes disiasat Pegawai Penyiasat IPD Bachok di bawah Seksyen 324 Kanun Keseksaan.

Mangsa telah diziarahi Ketua UMNO Bahagian Bachok, Dato Dr. Awang Adek. Mangsa berkata, seluruh keluarganya tidak sehaluan dengan adiknya kerana cuma adiknya seorang yang menyokong PAS dalam keluarganya.


Adiknya kini menyesal dan menghilangkan diri kerana berasa bersalah dan malu pada keluarga.

Inilah yang berlaku apabila penyokong-penyokong parti politik disemai sentimen kebencian dan tidak dapat mengawal emosi.

Perkara ini sebenarnya sudah tidak pelik lagi berlaku kerana sudah banyak kejadian seumpama ini berlaku. Sebelum ini, seorang Pemuda UMNO di Tanah Merah juga diserang ketika menggantung bendera BN.

Penyokong-penyokong PAS sememangnya dikenali dengan sifat aggressive. Nama sahaja parti Islam, tetapi jarang-jarang mereka menunjukkan keperibadian yang dituntut Islam. Mana tidaknya, saban hari mereka diajar untuk membenci UMNO.

Semoga kejadian seperti ini tidak lagi berlaku di negara kita yang mengamalkan demokrasi secara sihat dan subur.

1 comment:

Gombug said...


Connectify: Teknologi perisian tentera kini untuk pengguna bagi perkongsian internet. Sebagai contoh katakan rakan sebilik anda mempunyai komputer riba yang disambung ke talian internet manakala komputer riba atau tablet anda tidak mempunyai sambungan internet, maka perisian inilah yang anda perlukan. Baca selanjutnya...



Telefon pintar berteknologi Android kini turut sama 'berperang' di medan peperangan untuk membantu tentera dengan mengenal pasti lokasi laluan & pasukan yang lain serta membantu membina taktikal sistem pertahanan pasukan. Pihak tentera Amerika Syarikat telah melancarkan versi terbaru prototaip yang diberi nama Army Software Marketplace iaitu sebuah laman web yang menyediakan muat turun aplikasi perisian bagi peranti yang telah disahkan di dalam rangkaian tentera. Baca selanjutnya...



Telefon pintar Sony Ericsson Xperia tawarkan kapasiti 50GB simpanan secara percuma. Pihak Sony Ericsson telah melancarkan promosi bagi pemilik Xperia yakni ruang simpanan berkapasiti sebanyak 50GB secara percuma berasaskan teknologi cloud storage. Baca selanjutnya...



Pengasas Blackberry hilang jawatan kerana para pelabur. Jawatan Ketua Pegawai Eksekutif(CEO) yang disandang bersama oleh Mike Lazaridis dan Jim Balsillie kini terpaksa akur dengan tekanan dari para pelabur syarikat mereka untuk melepaskan jawatan mereka. Walaupun mereka berdua bersama sama adalah pengasas bersusah payah membangunkan syarikat ini pada awalnya tetapi mereka terpaksa melepaskan jawatan tersebut kepada Thorsten Heins. Keputusan itu sekali gus menamatkan perkongsian kepimpinan selama dua dekad oleh Mike Lazaridis dan Jim Balsillie yang juga pengasas syarikat telekomunikasi itu selepas bergelut untuk bersaing dengan Apple dan Google.
Baca selanjutnya...


SINGAPURA (AFP) - Rekrut baru bagi pertahanan tentera Singapura di mana tentera udara & tentera laut akan mendapat senjata baru selain senjata api iaitu iPad. Anggota tentera boleh mengunakan kamera terbina dalam Ipad tersebut untuk mengambil foto & klip video di tempat kerja dan memuat naik ke portal dalam talian Angkatan Bersenjata Singapura(SAF), LEARNet. Anggota tentera juga boleh menggunakan bahan media seperti foto dan video untuk melaksanakan penilaian selepas latihan atau misi.Baca selanjutnya...

CARI ARTIKEL LAMO

Hok Orang Ramai Baco!

ARTIKEL HOK SEBELUM NIE

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

SAMPAI BILO NOK TUNGGU PAS TUNAI JANJI?