Sunday 17 February 2013

#TukarKelantan : Warga pondok tolak PAS dan Adam Adli?



PAS telah mengadakan satu ceramah bertempat di hadapan kawasan perumahan USM, Taman Binaraya, Pasir Tumboh pada 16 Februari 2013. Antara penceramah yang hadir adalah ADUN Pasir Tumboh, Ustaz Baihaqi dan aktivis GM13, Adam Adli.

Sungguh hairan! Kurang 250 orang hadir ke ceramah berkenaan. Lebih menghairankan adalah tapak ceramah cuma 200 meter jaraknya dari pondok Pasir Tumboh. Pondok Pasir Tumboh memang dikenali sebagai lubuk PAS. Kebiasaannya, mereka inilah yang akan memenuhi semua sesi ceramah PAS di sekitar Pasir Tumboh dan Kubang kerian.

Namun kali ini berbeza. Walaupun PAS membawa Adam Adli dari jauh, namun sambutan tetap hambar! Kadangkala harus kita berfikir, bagaimana seorang bekas mahasiswa yang telah digantung pengajian seperti Adam Adli boleh diangkat sebegitu rupa oleh pakatan pembangkang? Tidak cukup dengan statusnya sebagai bekas mahasiswa, dia juga dikenali dengan sifat biadap berikutan beberapa tindakannya termasuk tindakan biadap menurunkan bendera berwajah YAB PM di PWTC tahun lalu.

Mengapakah orang seperti Adam Adli diangkat sebagai ikon orang muda? Malah pengerusi majlis di ceramah berkenaan memuji Adam Adli, kononnya dia seorang pejuang yang berani kerana berani menurunkan bendera berwajah PM Najib di PWTC. Semudah itu untuk digelar si berani!

Persoalan lain adalah adakah warga pondok juga sudah meluat dengan politik PAS? Mengapakah PAS gagal menarik penduduk di DUN Pasir Tumboh untuk ke ceramah mereka? Kegagalan ceramah kali ini mengulangi kegagalan ceramah PAS tempoh hari yang juga diadakan di Pasir Tumboh. Malah bukan itu sahaja, banyak lagi siri kegagalan ceramah PAS yang boleh dilihat di sini.

Lagi gambar :





No comments:

CARI ARTIKEL LAMO

Hok Orang Ramai Baco!

ARTIKEL HOK SEBELUM NIE

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

SAMPAI BILO NOK TUNGGU PAS TUNAI JANJI?