Tuesday 19 February 2013

#TukarKelantan : Artis dan The Red Warriors sokong TUKAR?



Heboh di alam siber beberapa hari ini apabila beberapa artis dan pemain-pemain Kelantan memegang bendera TUKAR dan kad 'I love PM' di Himpunan Perdana Anak-anak Kelantan di Perantauan yang berlangsung di Stadium Putra Bukit Jalil pada 17 Februari 2013 yang lepas.

Antara bintang-bintang yang bergambar bersama bendera TUKAR dan kad 'I love PM' adalah Presiden KAFA, Tan Sri Annuar Musa, penjaga gol Kelantan, Khairul Fahmi, kapten Kelantan, Badhri Radzi serta artis-artis seperti Cikgu Sulizi, Mat Glamour, Nash dan Black.

Apabila gambar-gambar ini tersebar, wujud pelbagai persepsi oleh orang ramai. Ada yang menganggap mereka semua diambil kesempatan untuk kepentingan politik. Ada juga yang beranggapan mereka semua dipaksa oleh pihak tertentu.

Namun, hakikatnya tidak ada seorang pun di antara mereka yang dipaksa untuk menunjukkan sokongan kepada gerakan TUKAR atau mana-mana parti politik. Khairul Fahmi dan Badhri Radzi dilihat gembira memegang kad 'I love PM'. Begitu juga dengan Black, Nash, Cikgu Sulizi dan Mat Glamour. Mereka bukan memegang bendera dan kad tersebut, malah mereka turut membantu mempromosikan agenda TUKAR.

Nash sewaktu membuat persembahan sempat menjelaskan kepada orang ramai tentang maksud T iaitu 'Tukar'. Malah beliau menuntut rakyat Kelantan untuk membuat perubahan demi masa depan yang lebih baik. Begitu juga dengan artis-artis dikir barat tersohor Kelantan, Cikgu Sulizi dan Mat Glamour. Mereka menyampaikan mesej untuk tukar kerajaan Kelantan melalui lagu-lagu mereka.

Bagi pemain-pemain The Red Warriors, sepatutnya tidak ada cemuhan dilontarkan kepada mereka. Mereka ke sana untuk bersama dengan rakyat Kelantan dan tidak salah untuk mereka menyokong agenda rakyat Kelantan. Penyokong-penyokong pembangkang sepatutnya tidak terlalu mudah menghukum mereka. Mereka juga orang biasa yang mempunyai kuasa memilih kerajaan sebagaimana kita.

Adilah bagi Badhri Radzi untuk dihina apabila memegang bendera TUKAR sedangkan sewaktu Daudsu memegang bendera Royalti di stadium, penyokong BN tidak menghina Dadsu?



Adilkah bagi Khairul Fahmi untuk dihina apabila memegang kad 'I love PM' sedangkan beliau tidak dihina penyokong BN sewaktu memegang stiker Royalti?


Kesimpulannya, usahlah dicemuh mereka yang menyatakan sokongan pada mana-mana pihak kerana itu adalah hak mereka sebagai rakyat. Usah terlalu 'double standard' sehingga perlu menghentam sesiapa sahaja yang tidak sealiran dengan kita.

Lain-lain gambar boleh dilihat di sini.

Gelombang Merah, BN Merentah, Kelate Berubah!

Bo la wei!


No comments:

CARI ARTIKEL LAMO

Hok Orang Ramai Baco!

ARTIKEL HOK SEBELUM NIE

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

SAMPAI BILO NOK TUNGGU PAS TUNAI JANJI?