Tuesday 26 February 2013

[VIDEO] : Guru menangis kenangkan tindakan biadap aktivis NGO R


Sudah menjadi cita-cita dan impian seorang pendidik untuk melihat anak-anak didiknya berjaya dan menjadi seorang manusia berguna di masa hadapan.

Namun, mengenangkan tindakan biadap Jeming Hassan dan rakan-rakannya yang lain dalam NGO R menyebat patung Dato Seri Mustapa Mohamed, seorang guru tidak dapat menahan sebak lalu menangis selepas menyaksikan tayangan aksi biadap aktivis-aktivis NGO R itu.

Cikgu Ruzi binti Daud dari SK. Kg. Nara, Pasir Puteh bangun dan memberikan pandangan sambil menangis dalam satu program Tok Pa bersama guru-guru kaunselor seluruh Kelantan. Pandangan Cikgu Ruzi membuatkan seluruh dewan sebak seketika.



Mungkin timbul rasa terkilan dalam hati cikgu Ruzi apabila melihat seorang anak muda tergamak berkelakuan biadap dan langsung tidak menghormati pemimpin.

Mungkin juga timbul persoalan dalam dirinya tentang di manakah silapnya didikan keluarga dan guru selama ini sehingga kelakuan biadap seperti itu boleh berlaku.


Jeming Hassan langsung tidak layak dijadikan ikon anak muda di Kelantan. Tidak ada sebab untuk anak Kelantan yang berfikiran waras untuk menjadikan Jeming Hassan sebagai idola.

Rakyat Kelantan sepatutnya bijak menilai perilaku aktivis-aktivis R. Mereka cuba menarik sokongan rakyat melalui kebencian. Walhal kebencian yang ditanam dalam diri tidak akan menyelesaikan masalah, malah akan memberi kesan negatif.

Kepada aktivis-aktivis R terutamanya Jeming Hassan, jika kalian tidak lagi malu dengan tindakan-tindakan biadap kalian, setidak-tidaknya malulah pada guru-guru kalian. Tidak pernahkah kalian terfikir apa perasaan guru-guru kalian selepas melihat tindakan kalian hari ini? Wajarkah guru-guru kalian berbangga dengan tindakan kalian hari ini?

Rakyat Kelantan perlu buat penilaian sewajarnya. Adakah golongan anak muda seperti aktivis-aktivis NGO R itu layak menjadi pelapis kepimpinan negeri di masa akan datang?

Ayuh kita dengar satu pesanan oleh seorang pemimpin!

No comments:

CARI ARTIKEL LAMO

Hok Orang Ramai Baco!

ARTIKEL HOK SEBELUM NIE

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

SAMPAI BILO NOK TUNGGU PAS TUNAI JANJI?