Monday 18 February 2013

#TukarKelantan : 16,000 perantau Kelantan mahu TUKAR!



Laungan 'Tukar' dan 'Gelombang Merah' bergema di Stadium Putra Bukit Jalil pada 17 Februari 2013 lepas apabila lebih 16,000 rakyat Kelantan berhimpun dalam program Himpunan Anak-anak Kelantan di Perantauan.

Himpunan itu adalah himpunan kali kedua diadakan dalam sejarah. Himpunan itu bermula pada jam 12 tengahari dan tamat pada jam 6.30 petang. Pelbagai pengisian program diadakan termasuk pertandingan paintball, street soccer, dikir barat, pameran dan sebagainya. 

Objektif program adalah bagi mengeratkan ukhwah di antara perantau-perantau Kelantan. Objektif itu dilihat berjaya apabila ribuan rakyat Kelantan hadir. Mereka berasal dari seluruh bahagian di Kelantan. Program bermula dengan pendaftaran peserta perhimpunan mengikut bahagian masing-masing untuk berpeluang memenangi cabutan bertuah.

Majlis juga disajikan dengan pelbagai bentuk persembahan termasuk persembahan dikir barat dan artis-artis tempatan seperti Black, Nash, Jay Jay, Aisyah AF, Ain AF, Zizi AF dan Akmal AF.

Pelbagai golongan hadir ke program tersebut termasuk penjawat-penjawat awam, alim ulamak, mahasiswa, dan lain-lain. Orang ramai mengambil peluang untuk bergambar dan melihat pemimpin-pemimpin dengan lebih dekat. Orang ramai juga tidak melepaskan peluang untuk bergambar bersama pemain-pemain The Red Warriors yang turut hadir ke program berkenaan.

Acara kemuncak bagi program tersebut adalah ucapan YAB Perdana Menteri, Dato Seri Najib Tun Razak. PM Najib menyeru rakyat Kelantan untuk melakukan perubahan bagi menjamin masa depan rakyat Kelantan yang lebih cerah. 

PM Najib juga sempat melaungkan 'Tukar' dan 'Gelombang merah' lalu disambut oleh ribuan hadirin. Semua ketua bahagian dan penyelaras DUN seluruh Kelantan turut berada di program berkenaan.

Sambutan hebat program ini menunjukkan bahawa rakyat Kelantan sememangnya mahukan perubahan berlaku di Kelantan. Perantau-perantau Kelantan nekad untuk menyokong BN bagi memastikan peluang pekerjaan terjamin di Kelantan supaya mereka dapat pulang berbakti di negeri sendiri.


Lihat kemeriahan program tersebut di bawah.


Pandangan dari belakang pentas 


Pandangan dari bahagian hadapan dewan



Pandangan di tengah dewan



Pandangan di tempat duduk

Pandangan di tempat duduk



Hadirin bersesak di tengah dewan sehingga ada yang terpaksa duduk di sebelah pentas




Pandangan dari bahagian hadapan dewan




Pandangan dari hadapan pentas

Pandangan dari belakang pentas


PM Najib menyokong TUKAR

Tan Sri Annuar Musa di booth Perantau Ketereh

VVIP yang hadir



PM Najib bersama Tan Sri Annuar Musa

Tok Pa bersama alim ulamak

PM Najib bersama alim ulamak

Pemenang cabutan bertuah kereta Proton Saga

Tok Pa bersama semua Penyelaras Pengundi Luar seluruh Kelantan

Cikgu Sulizi dan Mat Glamour menyokong TUKAR

Nash turut menyokong TUKAR

Black juga menyokong TUKAR

Tan Sri Annuar Musa sokong T!

Kapten Kelantan, TRW sokong untuk tukar kerajaan Kelantan!

Apek dan Piya sayang PM!


Nash memakai topi T dan menyatakan sokongan pada gerakan T

Tok Pa bersama Kapten bolasepak Kelantan

Orang ramai memenuhi ruang pameran

Nash bersama Dato Seri Shabery Cheek

Perantau Kelantan juga mahu tukar. 2013 adalah tahun untuk tukar kerajaan PAS Kelantan. Kota Darulnaim perlu kembali kepada pembinanya iaitu Barisan Nasional

Gelombang Merah, BN merentah, Kelantan berubah! TUKAR!

No comments:

CARI ARTIKEL LAMO

Hok Orang Ramai Baco!

ARTIKEL HOK SEBELUM NIE

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

SAMPAI BILO NOK TUNGGU PAS TUNAI JANJI?