Thursday 17 April 2014

#IsuAirSelangor : @anwaribrahim 'Pucat' Selepas Dicabar Untuk Berdebat. Kita Tunggu Apa Lakonannya Seterusnya!!

Presiden NGO Pertubuhan Minda & Sosial Prihatin (PMSP), Sdr Ramesh Rao Krishnan Naidu telah mendesak supaya MB Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim membubarkan DUN dengan segera dinegeri tersebut.


Tindakan yang dilakukan Sdr Ramesh adalah sangat relevan dan bertepatan dengan masa, kerana penulis sendiri pun sudah tidak sanggup untuk melihat rakyat Selangor menjadi mangsa kerakusan politik PKR sekarang ini. Sudah semakin teruk dan bodoh jadinya.

Walaupun dalam keadaan seperti ini, pergolakan dalaman PKR masih lagi tidak pulih, ekoran dengan nafsu serakah pemimpin PKR yang gila kuasa.

Selain itu, Sdr Ramesh juga telah membidas Kerajaan Selangor berkaitan isu catuan air yang dilihat semakin serius. Jika masalah ini masih lagi tidak menemui penyelesaian, Ramesh Rao berkata NGO negeri Selangor tidak teragak-agak untuk menghantar memorandum kepada Sultan Selangor (Sultan Sharafuddin Idris Shah) bagi mengatasi isu ini.

Ramesh Rao juga telah mencabar Ketua Umum Pembangkang, DS Anwar Ibrahim untuk berdebat dengan barisan pakar-pakar tentang isu air ini. Maklumlah, dalam isu catuan air ini kan, Anwar yang selalu jadi hero sebelum ini.. Hakikatnya, ianya cumalah fakta yang dimanipulasi untuk mengelirukan rakyat dan memburukkan kerajaan pusat semata-mata.

Tonton video dibawah:


2 comments:

Anonymous said...

jelas tak payah fikir panjang, issue air di selanagor ialah air bersih, ulang air bersih tak cukup nak bagi rakyat, bukan air longkang bukan air indah water, bukan air lombong, apa kena bodoh sangat pemimpin, penasihat Selangor ni, dah lama kajian dibuatbahwa air bersih di Selangor tidak akan mencukupi, dah lama dah bagi tau, tapi sebab bodoh, ulang bodoh tak mau dengar cakap, rakyat susah, jangan blame kemarau, ini tuhan bagi untuk tunjuk kerajaan Selangor bala klau tak pandai mengurus negeri,..kalau di Saudi, Negara padang pasir boleh manage air tak kan penasihat rm1, nak salahkan kemarau, rakyat Selangor fikir lah,jangan politikan human basic needs..

Anonymous said...

Aku syak Khalid Ibrahim sengaja lanjutkan catuan air untuk menghadapi pemilihan PKR. Seorang professor semalam cakap tak payah catu sebab air yang dirawat diambil dari sungai bukan empangan. Level air dikebanyakan sungai2 di Selangor tinggi. Air diempangan hanya akan dilepaskan sekiranya level air sungai menurun. Nasib engkau oranglah rakyat Selangor kena buli dengan PKR kerana mereka terlebih berpolitik. Bala menimpa kerana engkau orang tak bersyukur terhadap nikmat yang telah diberikan Allah semasa dibawah pemerntahan BN.

CARI ARTIKEL LAMO

Hok Orang Ramai Baco!

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

SAMPAI BILO NOK TUNGGU PAS TUNAI JANJI?