Thursday 21 February 2013

Nik Aziz umpamakan penerima BR1M seperti haiwan?



Ketika jutaan rakyat Malaysia bergembira dan bersyukur menerima Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) daripada kerajaan, Utusan Malaysia hari ini melaporkan Nik Aziz semalam mengumpamakan penerima BR1M seperti haiwan.

Utusan Malaysia melaporkan Nik Aziz berkata pemberian BR1M seperti memberikan hampas kelapa dan padi serta jerami kepada ayam dan lembu. Menurutnya lagi, pemberian wang ringgit sangat mendapat sambutan kerana sama dengan ayam dan lembu yang akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan tersebut makanan yang digemari.

Beliau juga berkata pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia.


Wahai Nik Abdul Aziz Nik Mat, jika pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam, atas dasar apa kamu memberikan wang kepada pengundi orang asli sewaktu Pilihanraya Kecil DUN Galas?


Wahai Nik Abdul Aziz Nik Mat, jika penerima BR1M adalah umpama haiwan, adakah bekas ADUN PAS DUN Kuala Balah, Ustaz Jak yang turut menerima BR1M ini juga seperti haiwan?


Wahai Nik Abdul Aziz Nik Mat, jika penerima BR1M adalah umpama haiwan, adakah peserta-peserta Bersih yang kamu beri wang untuk berhimpun dulu yang turut menerima BR1M seperti haiwan?


Hakikat yang perlu disedari, 300,000 rakyat Kelantan menerima BR1M 2.0. 114,000 anak muda Kelantan menerima BR1M Orang Muda, menjadikan 414,000 jumlah penerima bantuan secara keseluruhan.

Jika purata 1 keluarga ada 4 orang (4 X 414,000 = 1,656,000 orang), maka 1.656 juta rakyat Kelantan adalah binatang. Rupanya yang mengundi Nik Aziz selama ini adalah binatang.

Kepada penerima BR1M, tidakkah anda terasa terhina dengan perumpamaan yang dikhabarkan dibuat oleh Nik Abdul Aziz Nik Mat ini? Jika anda rasakan kenyataannya tidak wajar, maka sudah tiba masanya untuk anda katakan "Bo lah wei" pada Nik Aziz!


No comments:

CARI ARTIKEL LAMO

Hok Orang Ramai Baco!

ARTIKEL HOK SEBELUM NIE

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

SAMPAI BILO NOK TUNGGU PAS TUNAI JANJI?