Tuesday, 19 February 2013

PAS tak senang duduk bila rakyat kata 'Bo la weiii'



"Bo lah wei", satu mesej jelas daripada rakyat Kelantan kepada kepimpinan kerajaan negeri Kelantan. Rakyat Kelantan sudah cukup muak dengan corak pemerintahan PAS yang lebih mementingkan kepentingan politik mereka berbanding kepentingan rakyat.

Lagu "Bo lah wei" nyanyian Eddie Hamid ini telah dilancarkan di Stadium Putra Bukit Jalil pada 17 Februari 2013 yang lepas sempena Himpunan Perdana Anak-anak Kelantan di Perantauan. 


Lagu ini semakin mendapat perhatian rakyat Kelantan. Semakin ramai anak-anak Kelantan terutamanya yang merantau di negeri orang kini mula sedar untuk membuat perubahan di Kelantan.

Lirik lagu di bawah sememangnya dapat menimbulkan kesedaran dalam diri rakyat Kelantan.

Bo lah wei (3x)
Bo lah wei (8x)

Ore Kelate, mari kito renung, tilik dan pande
Staro mano nasib kito maso depe, kalu takdok perubahe
Lamo benar kito dok nati tengok tehe sobar
Oghe ramai puak demo tak hira, janji sokmo tiap penggal

Bo lah wei (8x)

Dok acu cubo, sapa loni kito takdok gapo-gapo
Perit sengoti sapa putih anok mato, baik kito alih raso
Kalulah gini tokleh silap serupo dulu-dulu lagi
Toksir kena tipu acap-acap kali, pilihlah hok tunai janji

Serabuk dale perut kena tubik cari make
Demo ni sikit rabuk tok mikir ko ore Kelate
Buko paip air tengok-tengok air kuning
Jange key nak minum, nak mandi pun raso rusing

Bo lah wei (8x)

Tok Pa : Adik kakok sekalian. Marilah kita satukan barisan, sama-sama buat perubahan untuk masa depan yang cemerlang. Berilah peluang kepada kami membuat jasa dan bakti. Janji akan tetap kita tepati demi Darulnaim yang dicintai.

Habis bukit bukau demo sodok demo jual
Sapa ke Ladang Rakyat demo kutip demo gada
Dengar pulok khabar demo gomo tanah bandar
Oghe muda sesal pade bola pun demo gaha

Sapa sudoh tiko kito bangun bangkit asal
Pakat kito kira hok lama kito tukar
Buat perubahe lebih molek lebih comel
Supo tempat oghe, anak cucu pun tupey seney

Bo lah wei (8x)
Bo lah wei (8x)

Sama-sama kita hayati dan sebarkan lagu ini. Insyaallah perubahan akan berlaku di negeri Kelantan.

Gelombang merah, BN merentah, Kelate berubah!

2 comments:

Jiwakacau said...

ambo hayati doh boh lagu tu..tu yak ambo dislike tu.sbb rakyat kelate xsir tukar La Weii.demo keno kaba retek boh..tgk ramai mano ore dop suko lagu tu.demo jah jenis batu hok xkaba lagi.khekhekhekhe

KelateBeraniDanGlobal said...

AMBO suka sangat lagu bo la wei ---power Tukar Kelate.
Kawe sudah benci dengan PAS = Parti Ajaran Sesat .... kah kah kah .
PRU 13 ambo nok TUKARRRR.
budak kelate hok duduk di Kelate tak hijrah boleh dikira bangang dan belom baligh . Cuba merantau pergi dok kerja di Pinang ke, Perak , KL dan Singapore baru luas pandangan sikit. Pergi Tengok Cina memerintah macam mana, kerja kat kilang milik Cina macam mana ...baru la budok kelate bangang tu tahu tinggi rendahnya langit ni .

CARI ARTIKEL LAMO

Hok Orang Ramai Baco!

ARTIKEL HOK SEBELUM NIE

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

SAMPAI BILO NOK TUNGGU PAS TUNAI JANJI?