Monday 25 February 2013

#SKT2013 : Giliran Parlimen Ketereh dan Parlimen Pasir Puteh dibadai gelombang merah!


Selepas mendapat sambutan hebat pada hari pertama dan kedua kembara, Skuad Kembara TUKAR (SKT2013) semalam meneruskan kembara di hari ketiga.

Selepas menjelajah Parlimen Kota Bharu dan Parlimen Kubang Kerian pada hari pertama serta Parlimen Pengkalan Chepa dan Parlimen Bachok pada hari kedua, SKT2013 meneruskan kembara pada hari ketiga dengan menjelajah Parlimen Ketereh dan Parlimen Pasir Puteh.

Parlimen Ketereh dan Parlimen Pasir Puteh dijangka berkemungkinan besar akan kembali ke tangan BN pada PRU13 nanti. Kehadiran SKT2013 ke dua parlimen tersebut pastinya menyemarakkan lagi gelombang merah di sana.

SKT2013 sekali lagi bermula di perkarangan bangunan UMNO Negeri Kelantan dan kemudiannya bergerak ke DUN Kadok, DUN Kok Lanas dan DUN Melor. Jalan-jalan yang dilalui adalah Perol, Nilam Puri, Buloh Poh, Pak Badol dan Bukit Abal.

Gelombang merah di jalanraya!
Ucapan di Parlimen Ketereh

Pada waktu petang, SKT2013 menjelajah Parlimen Pasir Puteh yang meliputi DUN Selising, DUN Limbongan, DUN Semerak dan DUN Gaal. Jalan yang dilalui pula adalah jalan Kota Bharu-Pasir Puteh, Jalan Semerak, Tok Bali, Banggol Petai dan jalan lama ke Machang-Jalan Banggol Judah.

Konvoi SKT2013 di perkarangan bangunan Kelab Radio Amatur & Rekreasi Pasir Puteh

Semangat untuk TUKAR
Peserta konvoi SKT2013 bersedia di Pasir Puteh
Hampir 300 buah motosikal bersiap sedia di Semerak
SKT2013 tiba di Semerak
Pengerusi TUKAR, Encik Kamaruddin Kassim berucap di Semerak
Deretan konvoi SKT2013 di jalanraya menuju ke SMK Jeram, Pasir Puteh

SKT2013 juga turut melalui jalan-jalan kampung untuk mendekati orang-orang kampung. Ternyata SKT2013 mendapat sambutan luar biasa apabila orang ramai yang sedang minum di kedai kopi juga ramai yang melaungkan "TUKAR" apabila melihat SKT2013.


Seperti biasa, SKT2013 berhenti di beberapa kawasan untuk mengagihkan barangan seperti fliers, stiker, tshirt, VCD, bendera dan belon.

Sambutan yang terlalu hebat menyebabkan SKT2013 kehabisan stok tshirt dan stiker. Namun begitu, orang ramai yang tidak berpeluang mendapat barangan dari SKT2013 tidak kecewa, malah tetap bersemangat untuk berkonvoi bersama.

Sukarelawan-sukarelawan TUKAR tetap bersemangat!
Stiker T mendapat permintaan tinggi dan dengan bangga ditampal pada kenderaan masing-masing!

Kembara semalam berakhir di SMK Jeram, Pasir Puteh. Pada malamnya, sukarelawan-sukarelawan TUKAR beristirehat sambil menyaksikan persembahan dikir barat di SMK Jeram. Mat Glamour turut hadir dan membuat persembahan.

SKT2013 tiba di SMK Jeram, Pasir Puteh
Pengerusi TUKAR, Encik Kamaruddin Kassim menyampaikan ucapan di SMK Jeram, Pasir Puteh
Persembahan dikir barat di SMK Jeram, Pasir Puteh ditonton oleh lebih 150 orang

Hari ketiga kembara adalah hari paling mencabar setakat ini kerana hujan turun dengan lebat di waktu pagi dan renyai di waktu petang. Namun begitu, konvoi motosikal sedikit pun tidak terencat kerana semua peserta konvoi cukup bersemangat untuk meredah hujan.

Peserta-peserta konvoi tidak kisah bermandi hujan dan keringat asalkan agenda untuk tukar kerajaan PAS Kelantan dapat disampaikan kepada rakyat Kelantan. Tahniah diucapkan kepada semua yang terlibat.

Sanggup redah hujan demi menyampaikan agenda TUKAR!

Lagi gambar-gambar sekitar hari ketiga kembara SKT2013 di bawah.






Pada hari keempat kembara, SKT2013 akan menjelajah Parlimen Machang dan Parlimen Kuala Krai. Nantikan ketibaan SKT2013 di tempat anda!

Lihat juga laporan lengkap SKT2013 pada hari pertama di sini dan hari kedua di sini.





1 comment:

Insan Susah Hati said...

Rasa bangga rakyat Kelantan sudah sedar bahawa negeri2 lain spt Sabah dan Sarawak jauh lebih maju berbanding Kelantan, syabas semoga Allah merestui usaha kalian itu, amin.

CARI ARTIKEL LAMO

Hok Orang Ramai Baco!

ARTIKEL HOK SEBELUM NIE

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

SAMPAI BILO NOK TUNGGU PAS TUNAI JANJI?