Sunday 31 March 2013

#TukarKelantan : Kerajaan Pusat Memberi 5 Juta Untuk Atasi Masalah Air Di Kelantan #Vote4BN



PASIR MAS – Kerajaan pusat meluluskan RM5 juta kepada penduduk Felda Kemahang 1,2 dan 3 di Tanah Merah untuk membantu penduduk mengatasi masalah air bersih yang dihadapi sejak beberapa tahun lalu.
Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan berkata, perkara itu sepatutnya diselesaikan kerajaan negeri walaupun penduduk berada di kawasan Felda, memandangkan urusan membekalkan air di negeri ini di bawah bidang kuasa kerajaan negeri.
Bagaimanapun, katanya, Kerajaan Pusat yang prihatin dengan masalah rakyat, setuju meluluskan peruntukan yang kini dalam peringkat akhir untuk disalurkan.
“Kita berharap dengan peruntukan RM5 juta ini, pelbagai kemudahan dan keperluan untuk membolehkan rakyat di ketiga-tiga Felda di Tanah Merah itu menikmati bekalan air bersih dapat diberikan.
“Saya juga melihat, kerajaan negeri tidak dapat diharapkan untuk menyelesaikan masalah air yang menyebabkan kerajaan pusat meluluskan peruntukan untuk membantu menyelesaikan masalah air dihadapi rakyat Kemahang 1,2 dan 3,” katanya  kepada  selepas Merasmikan Mesyuarat Agong Persatuan Ibubapa dan Guru Sekolah Menengah Kebangsaan Tiang Chandi dan Bekwoh Kesyukuran, semalam.
Terdahulu beliau menyampaikan anugerah kecemerlangan kepada 12 pelajar cemerlang Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), 2012 dan turut memecahkan Tabung Kutipan untuk Perwira Lahad Datu.
Pada sidang media itu, Ahmad meminta rakyat Kelantan memberikan peluang kepada Kerajaan Pusat menerajui pentadbiran negeri ini untuk tempoh lima tahun akan datang kerana kerajaan negeri gagal membawa perubahan setelah lima penggal diberikan peluang mentadbir. – Sinar Harian

No comments:

CARI ARTIKEL LAMO

Hok Orang Ramai Baco!

ARTIKEL HOK SEBELUM NIE

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

SAMPAI BILO NOK TUNGGU PAS TUNAI JANJI?