Friday 1 March 2013

Eddie Hamid Dicaci Penganut PAS Walaupun Tak Bergoyang 'Kucing Garong' Dekat Rumah Nik Aziz!


TERKINI : Karaoke 'Veteran' dilaporkan menutup operasi mereka malam tadi walaupun premis tersebut biasanya tidak pernah ditutup lebih-lebih lagi malam Jumaat yang merupakan malam cuti bagi negeri Kelantan.

Mungkin kerana pendedahan yang kami lakukan mendapat perhatian media dan disiarkan di UTUSAN MALAYSIA. Terima kasih kepada UTUSAN MALAYSIA kerana membantu menghentikan aktiviti maksiat dari terus berlaku pada malam Jumaat. [Baca Utusan]

Ok balik kepada Eddie Hamid :

Komposer terkenal Eddie Hamid nampaknya dicaci, dikeji dan dihina oleh penganut PAS gara-gara menghasilkan lagu yang berjudul 'Bo La Wei' di mana lagu tersebut menjadi siulan kebanyakkan rakyat Kelantan.

Ini semua hanya kerana lagu 'Bo La Wei' yang mengajak rakyat Kelantan untuk melakukan perubahan dikatakan menyindir kepimpinan PAS Kelantan. Inilah yang selalu penulis bahawa orang PAS ini bengong.

Mereka akan memuji bila ada artis yang menyanyikan lagu menghina PM, menghina pemimpin-pemimpin BN tetapi apabila kena atas batang hidung sendiri, segala cacian dan kejian dilemparkan tanpa menghormati kopiah dan juga tudung yang labuh sehingga ke tanah.

Begitu juga dengan aksi 'Goyang Kucing Garong' hampir semua mengatakan kami fitnah, menghina Tok Guru, malah yang paling bengong ada yang mengatakan kami mengupah wanita berseluar merah untuk bergoyang.

Kami mempersoalkan peranan MPKB - Bandaraya Islam yang dilihat seolah-olah tutup mata terhadap premis-premis haram begini. Apa guna berstatus Bandaraya Islam jika maksiat berleluasa sehingga ia berlaku tidak sampai 1 kilometer dari rumah Tok Guru?

Bukankah itu menggambarkan bahawa kepimpinan ularmak PAS sepanjang 23 tahun ini gagal memberikan nilai Islam sebenar? Kenapa sering kali negeri-negeri yang diperintah oleh BN sahaja dikatakan berlaku aktiviti maksiat?

Pendek kata bagi penganut PAS, semua yang berlaku adalah disebabkan perbuatan sebotaj BN, termasuklah kelahiran mereka ke dunia ini pun adalah kerana perbuatan khianat, sebotaj dari BN.

Baso jenih bengong!

“Saya tidak berniat mempersendakan sesiapa, tetapi lagu ini hanyalah menyeru orang Kelantan berubah ke arah kebaikan,” kata pencipta lagu dan penyanyi Eddie Hamid, 50, mengenai lagu nyanyian terbarunya, Bo La Wei. 
Lagu itu dilancarkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sempena Himpunan Perdana Anak-Anak Kelantan di Bukit Jalil pada 17 Februari lalu dan disambut meriah 15,000 pengunjung yang hadir. 
Eddie berkata, dia gembira apabila lagu Bo La Wei yang bermaksud ‘cukup-cukuplah sudah’ itu menerima pujian dan menjadi pilihan ramai pendengar sejak ia dimuat naik di YouTube sejak minggu lalu. 
Menurutnya, sehingga kini lagu ciptaannya bersama komposer Datuk Mohamad Supardi Md Noor itu menerima 16,000 capaian pengguna YouTube.



Bagaimanapun, dia mengaku turut menerima kritikan segelintir pihak serta dimaki beberapa individu yang menyifatkan lagu terbabit berunsur politik. 
“Bagi saya, lagu itu tidak mempersendakan mana-mana parti politik, tetapi bertujuan menyeru orang muda terutama penduduk Kelantan membangunkan diri. 
“Saya sudah menetap di ibu kota selama 28 tahun, jadi saya menyelami kemahuan dan perubahan yang mereka inginkan. Maka, lagu ini bertepatan dengan kehendak orang muda,” katanya yang menyifatkan lagu itu sebagai karya yang memberi kesedaran

No comments:

CARI ARTIKEL LAMO

Hok Orang Ramai Baco!

ARTIKEL HOK SEBELUM NIE

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

SAMPAI BILO NOK TUNGGU PAS TUNAI JANJI?