Sunday 20 April 2014

Kerajaan Negeri Pulau Pinang Kibar Bendera Separuh Tiang, Apa Sumbangan Karpal Singh?


Bendera negeri Pulau Pinang dikibar separuh tiang bagi memperingati kematian Karpal Singh. Penulis bukan mahu memburukkan individu yang telah mati, tetapi tindakan kerajaan negeri Pulau Pinang menunjukkan mereka begitu mengagungkan Karpal Singh.

Alangkah bagus jika pengorbanan perajurit negara ketika peristiwa Lahad Datu turut diberikan penghormatan oleh kerajaan DAP Pulau Pinang. Tetapi malangnya pengorbanan perwira negara bukan saja tidak dihargai malah dihina dengan pelbagai kata nista.



2 comments:

Anonymous said...

Lahad Datu itu satu sendiwara UMNO, tapi dkm sendiwara kena ada kematian, baru dapat menguja org ramai.Mat Tosai tak ada kerja lain kecuali ambe kesempatan.

Pakcu Rantau Panjang. said...

Kuasa adalah penentu arah sesebuah kerajaan. Biar pun berada di bawah naungan Kerajaan Perseketuan tapi adakalanya dalam bidang yang tertentu cara kerajaan negeri bertindak dan mengurus pentadbiran negeri adalah mengikut acuan tersendiri yang langsung tak dapat di sanggah oleh kerajaan Perseketuan.

Begitulah dalam bab menaikkan bendera, cuti umum , isu tanah ,perbandaran dan banyak lagi.

Jadi tak peliklah kalau ada negeri yang kata "kita berada dalam Malaysia tapi kita merdeka dari Malaysia " miskipun tak pernah dibawa ke PBB seperti merdekanya Timur Leste dari Indonesia.

Itulah caranya pemimpin politik yang membawa keluar negeri masing-masing dari kuasa Perseketuan jika "tidak belaga angin".

CARI ARTIKEL LAMO

Hok Orang Ramai Baco!

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

SAMPAI BILO NOK TUNGGU PAS TUNAI JANJI?