Tuesday 9 April 2013

#TukarKelantan : Batu Asas Jambatan Palekbang Bakal Dimusnahkan?


Penulis terdetik untuk mengetahui adakah batu asas Jambatan Palekbang masih wujud setelah sekian lamanya ia ibarat menjadi tugu di sana selepas projek itu gagal dilaksanakan kerajaan PAS Kelantan.

Penulis telah pergi ke lokasi batu asas di Palekbang selepas solat Jumaat. Sesampai di sana, ada papan tanda "Kawasan dilarang". Kawasan tersebut juga dipagari zink. Penulis sempat menyelinap masuk ke kawasan batu asas untuk melihat dengan lebih jelas.

Jalan masuk ke tapak batu asas Jambatan Palekbang
Tapak batu asas dipagari zink
Rupa-rupanya tapak tersebut telah menjadi kawasan kajian arkeologi sejak akhir tahun lalu. Mungkin ini cubaan Husam Musa untuk menjadikan alasan projek Jambatan Palekbang tidak boleh dilakukan kerana kajian arkeologi sedang dilaksanakan di tapak berkenaan. Rujuk Gelombang Kick.


Tapak arkeologi sekitar batu asas
Apakah yang tersembunyi di kawasan tersebut yang memerlukan kajian arkeologi dibuat? Barangkali di bawah tapak batu asas itu ada minyak atau tulang dinosaur!

Setelah 17 tahun, barulah terciptanya alasan ini. Tidak mustahil Stadium Bukit Merbau yang juga diumumkan Husam Musa nanti akan tinggal batu asas dan akan diberikan alasan sebegini juga.

Namun jika benar ada kajian arkeologi di kawasan tersebut, mengapa sehingga sekarang kawasan itu terbiar dan menjadi tempat lembu berteduh?

Lembu pengguna tetap Jambatan Palekbang
Ini mungkin kali terakhir kita dapat melihat batu asas tersebut kerana ia terletak bersebelahan dengan lubang besar yang digali, bila-bila masa batu asas ini akan jatuh menyembah bumi.



Mungkin elok juga jika ditakdirkan batu asas itu jatuh menyembah bumi kerana bimbang satu masa nanti berlaku aktiviti pemujaan ke atas batu asas tersebut.

Penulis menyeru rakyat Kelantan untuk pergi melihat sendiri untuk kali terakhir sebelum monumen bersejarah ini tiada lagi di Palekbang.

Sebelum beredar pergi, penulis sempat menampal pelekat T sebagai simbolik rakyat Kelantan ingin menukar kerajaan PAS Kelantan kerana begitu banyak janji-janji yang tidak ditepati.


Harus diingat, projek Jambatan Palekbang bukan satu-satunya janji PAS yang tidak ditunaikan. Ada banyak lagi projek-projek lepas yang gagal dilaksanakan, sebaliknya janji tinggal janji.

Projek Lebuhraya Rakyat dan Stadium Bukit Merbau mungkin akan menerima nasib yang sama seperti Jambatan Palekbang. Petandanya sudah ada, kedua-dua projek ini seumpama tiada perkembangan. Pelancarannya juga sebelum ini ditangguh dari masa ke masa.

Segala projek yang dimumkan PAS sebenarnya cuma bertujuan untuk memberikan harapan palsu kepada rakyat Kelantan.

TUKAR Kerajaan PAS Kelantan Demi Rakyat!!!

2 comments:

Anonymous said...

BATU ASAS KE BATU NISAN NIH ?......pAS PECAH TANAH PAHTUU BN YG TOLAK TANAH.....STANDARRRD PASSSPISSSPUSSS!!

Yuseri Yusoff said...

Ado jupo telur dinosour dok? Kt Kelate tu hok dinosour Nik Aziz la..hahahaha

CARI ARTIKEL LAMO

Hok Orang Ramai Baco!

ARTIKEL HOK SEBELUM NIE

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

SAMPAI BILO NOK TUNGGU PAS TUNAI JANJI?