Wednesday 24 April 2013

#TukarKelantan : PKR Jeli bergolak, laluan mudah bagi Tok Pa dan Datuk Abdul Aziz Derashid. #PRU13


Pergolakan dalam PKR terus berlaku, bukan sahaja di peringkat nasional, malah di peringkat negeri. PKR Kelantan tidak terkecuali terlibat dengan pelbagai masalah.

Hari ini, Pengarah Pilihanraya PKR Parlimen Jeli, Zamri Ahmad membuat sidang media pada jam 3.30 petang di Grand Riverview Hotel bagi menyatakan ketidakpuasan hati terhadap pemilihan calon DUN Kuala Balah.

Beliau berpendapat calon yang dipilih bagi DUN Kuala Balah sekarang tidak sesuai dan tidak berpengalaman. Tambahan pula, DUN Kuala Balah tidak mendapat bantuan Majlis Pimpinan PKR Negeri.

Beliau menyifatkan calon PKR di DUN tersebut seolah-olah menikam kerajaan negeri Kelantan dari belakang dan menggagalkan pilihanraya kali ini. Calon tersebut dikatakan tidak menjalankan tugas dengan baik dan dilihat seperti akan membuat PKR tewas di kerusi tersebut.

Beliau berkata calon tersebut gagal melakukan kerja yang sepatutnya pada musim kempen. Pendekatan berkempen yang diambil calon tersebut tidak memenuhi kehendak suasana pilihanraya dan seolah-olah sambil lewa.

Jentera pilihanraya PKR DUN Kuala Balah kini lesu. Beliau tidak menolak kemungkinan berlaku protes dari segi sabotaj pada kertas undi.

60% jentera Parlimen Jeli dikatakan tidak berpuas hati dengan calon yang dipilih. PKR Parlimen Jeli mempunyai 780 orang ahli dan sebahagian besarnya dari DUN Kuala Balah.

Beliau menanggap peluang PKR untuk menang di DUN Kuala Balah cuma 40%. Beliau mengkritik gerak kerja calon dan juga Majlis Pimpinan PKR Negeri kerana tidak memantau keadaan di sana. Peruntukan dari negeri dan calon juga dikatakan tidak sampai.

Inilah petanda PKR sedang menghadapi masalah besar. PKR pusat juga boleh disalahkan kerana tidak mengambil tahu suara hati rakyat. Bukan sahaja mereka berbalah sesama sendiri dalam Pakatan Rakyat, malah di dalam parti PKR sendiri berlaku pergolakan.

Akibat pergolakan ini, Dato Seri Mustapa Mohamed dan Datuk Abdul Aziz Derashid dilihat mempunyai peluang lebih cerah untuk memenangi Parlimen Jeli dan DUN Kuala Balah.


No comments:

CARI ARTIKEL LAMO

Hok Orang Ramai Baco!

ARTIKEL HOK SEBELUM NIE

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

SAMPAI BILO NOK TUNGGU PAS TUNAI JANJI?