Thursday 10 October 2013

#PemilihanUMNO : Beri Peluang Buat Pejuang Isu Pendidikan Anak Bangsa Membarisi Exco Pemuda UMNO Msia


Penulis terima apabila terdapat khabar angin di mana tiada seorang pun pemuda dari Kelantan yang dianggap sebagai calon exco 'kesukaan' para perwakilan bagi mengisi 20 tempat sebagai Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia.

Mungkin disebabkan calon-calon dari Kelantan ini tidak begitu dikenali serta popular di kalangan pemuda walaupun secara dasarnya mereka antara pemuda yang membantu parti baik di cawangan dan juga bahagian.

Sebagai contoh, penulis tertarik dengan artikel dari blog anak Kelantan iaitu Double Y yang ketengahkan calon nombor 46 dan no.62 dari Kelantan iaitu Abe Ja atau sebenarnya Faizal Daud dan Ariff Hakimi.

Baca artikel di bawah :
Siapa yang terbaik, siapa yang mempunyai kekuatan di bahagian, siapa yang aktif di bahagian serta yang mana satu calon yang benar-benar bekerja di peringkat akar umbi dalam membantu parti semasa sehingga selepas PRU13.


Bagi negeri Kelantan yang ketengahkan tiga orang calon, dua orang lagi merupakan pemuda yang buat kerja, mempunyai kekuatan di bahagian namun malangnya mereka kurang popular berbanding calon-calon exco yang lain.

Disebabkan mereka tidak begitu popular, bimbang para perwakilan salah membuat penilaian terpaksalah saya perincikan satu-persatu mengenai mereka.

Faizal Daud calon No.46 - Siapa mamat bernama Faizal Daud, hebat sangatkah sehingga saya merayu kepada perwakilan memberikan peluang kepada dia sebagai Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia?
Baca sampai habis KLIK

Buat adik-kakok sahabat perwakilan pemudo. Ambo mitok kito beri peluang kepada calon hok jenis buat kijo. Bukan hok jenis napok muko maso Pemilihan UMNO jah, tapi PRU13 tak tau duk mano.

Tulung pilih molek...

No comments:

CARI ARTIKEL LAMO

Hok Orang Ramai Baco!

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

SAMPAI BILO NOK TUNGGU PAS TUNAI JANJI?