Wednesday 1 May 2013

Bapa Saiful ubah kenyataan, nafi anaknya mangsa konspirasi. #PRU13 #GE13


CHERAS : Kurang dua bulan selepas membuat dakwaan mengejutkan, bapa kepada Saiful Bukhari Azlan hari ini menarik balik tuduhan kononnya kes liwat membabitkan anaknya dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah konspirasi Putrajaya.

"Kejadian liwat yang dilakukan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah benar dan ia bukan satu konspirasi politik untuk menjatuhkan (beliau),” kata Azlan Mohd Lazim.

Azlan berkata beliau telah insaf dan menegaskan anaknya itu memang menjadi mangsa liwat Anwar.

Beliau menyifatkan penafian yang dibuatnya sebelum ini sebagai pengkhianatan terhadap Saiful.

"Kepada seluruh ahli keluarga saya terutamanya ibu saya, adik-beradik saya, keluarga arwah ibu Saiful dan lebih-lebih lagi anak saya yang telah saya khianati, Saiful Bukhari, saya ingin memohon ampun dan maaf yang tidak terhingga kerana tindakan saya membuat keputusan yang salah," katanya kepada pemberita pada sidang media tergempar di sebuah hotel di sini, hari ini.

"Keutamaan serta tanggungjawab saya pada ketika ini adalah kembali kepada anak saya seperti sedia kala dan hidup dalam keadaan harmoni," jelasnya.

Azlan turut mengumumkan beliau keluar PKR berkuat kuasa serta-merta.

"Saya akan mengemukakan notis keluar parti (PKR) selepas ini, masuk keluar parti itu perkara biasa, ramai juga ahli parti pembangkang buat begitu.” katanya.

"Sekarang saya rasa lega lepas keluar parti, dapat tidur lena kerana tindakan sebelum ini telah sulitkan keluarga," katanya sambil menafikan keputusan keluar PKR.

Pada awal Mac, Azlan mendakwa kes liwat itu didalangi oleh pegawai khas di Pejabat Perdana Menteri untuk mengaibkan Anwar.

Dalam sidang media berasingan pada hari sama, Saiful berkata bapanya diperalatkan oleh Anwar untuk agenda politiknya menjelang PRU ke 13.

Saiful menggesa ayahnya balik ke pangkal jalan dan mengelak daripada dipermainkan oleh Anwar.

Pada tahun 2008, Anwar dihadapkan ke Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bersait tuduhan meliwat Saiful namun dibebaskan kerana hakim mendapati bukti DNA tidak kukuh untuk mensabitkan beliau.

Bagaimanapun Saiful dan bapa tetap bertegas jenayah itu berlaku dan menggesa Peguam Negara untuk menfailkan rayuan di Mahkamah Rayuan. - AntaraPos

2 comments:

umno tipu said...

mana bukti nya bapa saiful buat pusingan u mana bukti dalam bentuk video jagan nak buat cerita lawak la

Anonymous said...

tak payah susah2 nak bagi bukti..
cai2 PR mana nak caya...photoshop lah..superimpose lah...bla..bla..
buang mase layan cai ni...

CARI ARTIKEL LAMO

Hok Orang Ramai Baco!

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

KOLEKSI KATA-KATA MENGARUT!

SAMPAI BILO NOK TUNGGU PAS TUNAI JANJI?